Pages

Thursday, January 13, 2011

Pemberitahuan Keselamatan Rumah Anda

Kepada penduduk Raya Apartment

Kami pihak jmb ingin memaklumkan pada 2 minggu lepas .pihak kawalan keselamatan telah dapat menghalang kejadian pecah rumah daripada berlaku.Tempat kejadian di blok c.Penghuni rumah adalah berbangsa cina.Ketika membuat rondaan pihak kawalan keselamatan telah mendapati mangga kunci grill pemilik tersebut dalam keadaan tidak berkunci.Pihak polis telah di minta datang untuk mengesahkan ,pihak jmb cuba untuk menghubungi tuan rumah tetapi no tel tiada dalam rekod kami.Akirnya tuan rumah dapat di hubungi melalui jiran mereka dan tiada barang yang hilang.Kesimpulanya jika tuan puan pegi bercuti untuk tempoh yang lama.sila mengisi borang yang di sediakan di pejabat jmb untuk memudahkan pihak kawalan keselamatan memantau rumah anda.kejadian tersebut melibat dua buah rumah pada tingkat 2.Saya ingat perompak hanya menunggu masa untuk masuk bertindak.Akhir kata Pihak jmb berharap penduduk dapat mengenakan langkah pengawasan yang secukupnya terhadap rumah anda.Jika tuan/ Puan mendapati ada orang yang mencurigakan sila buat laporan pada pihak jmb. maklumbalas dari penduduk amat di perlukan untuk menghalang orang yang tidak bertanggungjawab ini.

Sekian terima Kasih
Suzaimi
Setiausaha JMB Raya Apartment

4 comments:

  1. minggu lepas rasa nak lempang je anak2 remaja india dok merosakkan motor penghuni blok...pihak pengurusan baru sila prihatin sikit bagitau security untuk amik tindakan.....lampu2 parking area byk yg rosak terutama di blok A&C...apa guna bayar maintenance kalau penghuni tak dapat faedahnya...pihak perunding pengurusan yg baru tolong peduli sikit jgn asyik kira untung meniaga ke dgn anta memo mintak duit orang tak bayar aje..

    ReplyDelete
  2. pihak JMB bila nak pasang tembok pagar sekeliling blok sebagaimana yg dirancang tu?..saya setuju sangat2..lagi satu kebelakangan ni ramai jiran2 mengadu kehilangan & kecurian barangan mereka..sampaikan bra & seluar dalam pun dicuri...adoila apa la nak jadi nih

    ReplyDelete
  3. aku ni bukan lah racist..tapi bila tengok penghuni india C-2-10 ni aku jadi angin betul..aku rasa macam duduk kat 'estet'je...dulu dia ada kes dgn jiran aku pasal kecurian barang..la ni dgn mcm2 hal..yg kecik perangai tak hormat yg tua buat kotor kat tangga.... yg tua bangka pangkat atok dok asyik mabuk balik menyalak memekak mlm2 dlm blok..penghuni lain nak rilek berehat lepas balik kerja pun rasa tercabar betol... masing2 ada perangai musibat..aku tak lalu dah nak dok diam..takut2 perangai lama dtg balik kang susah....nak je aku ulang balik kes kg.medan ke BCH nih...geng2 sg.manik dok tunggu aku on je nih..so harap JMB baru tolong pantau2kan dulu..jgn sampai aku buat undang2 sendiri..kang payah tak telayan nanti

    ReplyDelete
  4. boleh tak sesiapa bantu saya ..saya nak tahu no tel office/pic JMB ni

    ReplyDelete